Εγγραφή ενός παιδιού στο σχολείο
Στο σχολείο φοιτούν παιδιά που παρουσιάζουν νοητικά, κινητικά, συναισθηματικά ή/και ελαφρά αισθητηριακά προβλήματα. Με βάση τους Περί Αγωγής και Εκπαίδευσης Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες Νόμους του 1999 έως 2020, ένα παιδί δικαιούται να εγγραφεί για φοίτηση στο σχολείο από την ηλικία των τριών (3) ετών έως την ηλικία των δεκαοκτώ (18) ετών. Μετά από αίτημα των γονέων και έγκριση της αρμόδιας Επαρχιακής Επιτροπής Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, η φοίτηση ενός παιδιού στο σχολείο μπορεί να παραταθεί, ανά έτος, μέχρι τη συμπλήρωση της ηλικίας των είκοσι ενός (21) ετών.
Προκειμένου να εγγραφεί ένα παιδί στο σχολείο, με βάση τη σχετική νομοθεσία, τηρείται η ακόλουθη διαδικασία:
-Εντοπισμός και παραπομπή: Κάθε πρόσωπο και κυρίως κάθε γονιός, διευθυντής ή μέλος εκπαιδευτικού προσωπικού σχολείου (από το νηπιαγωγείο μέχρι το λύκειο), γιατρός, ψυχολόγος, κοινωνικός λειτουργός, όταν εντοπίσει ότι ένα παιδί πιθανόν να έχει ειδικές ανάγκες, πρέπει χωρίς καθυστέρηση να παραπέμψει την περίπτωση στην Επαρχιακή Επιτροπή Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
-Αξιολόγηση: Η Επαρχιακή Επιτροπή Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης αξιολογεί τις ανάγκες του παιδιού, με τη συγκρότηση πρωτοβάθμιας πολυθεματικής ομάδας αξιολόγησης, η οποία μπορεί να αποτελείται, ανάλογα με τις ανάγκες του παιδιού, από παιδοψυχολόγο, εκπαιδευτικό ψυχολόγο, εκπαιδευτικό ειδικής εκπαίδευσης, γιατρό, λογοπαθολόγο ή οποιοδήποτε άλλο ειδικό απαιτεί η περίπτωση.
-Τοποθέτηση: Με βάση την πιο πάνω αξιολόγηση η Επαρχιακή Επιτροπή κοινοποιεί στο γονέα αιτιολογημένη απόφασή της κατά πόσον ενδείκνυται η παροχή προς το παιδί ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Με βάση την απόφαση της Επαρχιακής Επιτροπής καθορίζεται ο χώρος φοίτησης του παιδιού (συνηθισμένη τάξη, ειδική μονάδα, ειδικό σχολείο) και το είδος και η έκταση της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης που θα πρέπει να του παρασχεθεί.
-Ένσταση: Ο γονέας διατηρεί το δικαίωμα υποβολής ένστασης στην Κεντρική Επιτροπή Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, σε περίπτωση που διαφωνεί με την απόφαση της αρμόδιας Επαρχιακής Επιτροπής.
Παιδιά που φοιτούν κατά τη φετινή σχολική χρονιά
Στο Μητρώο του σχολείου κατά τη φετινή σχολική χρονιά 2024-2025, είναι εγγεγραμμένα πενήντα οκτώ (58) παιδιά, σαράντα (40) αγόρια και δεκα οκτώ (18) κορίτσια. Τα παιδιά φοιτούν καθημερινά στο σχολείο και είναι χωρισμένα σε δέκα (10) ομάδες. Τα παιδιά αυτά είναι ηλικίας τριών (3) με είκοσι ενός (21) ετών. Οι βασικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν είναι η εγκεφαλική παράλυση ή/και νοητική υστέρηση (μέτρια ή σοβαρή), η οποία είναι αποτέλεσμα είτε κάποιας γενετικής διαταραχής ή ανεπάρκειας είτε κάποιας επίκτητης προγεννητικής, περιγεννητικής ή μεταγεννητικής ανωμαλίας. Μερικά από αυτά τα παιδιά παρουσιάζουν επιπρόσθετα συναισθηματικά, κινητικά ή/και ελαφρά αισθητηριακά προβλήματα.
Διαχωρισμός σε ομάδες: Βασική αρχή που τηρείται στο διαχωρισμό των παιδιών στις ομάδες είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και οι ικανότητες που διαθέτουν. Στόχος η δημιουργία ομάδων στις οποίες οι μαθητές να έχουν, όσο το δυνατό, ίσες ικανότητες και παρόμοιου βαθμού δυσκολίες-προβλήματα. Για κάθε ομάδα υπάρχει υπεύθυνος ειδικός εκπαιδευτικός και από μια μέχρι τρεις σχολικοί βοηθοί/συνοδοί.
Αριθμός μαθητών στο σχολείο τα τελευταία χρόνια |
|||
ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ |
ΑΓΟΡΙΑ |
ΚΟΡΙΤΣΙΑ |
ΣΥΝΟΛΟ |
2002-2003 |
10 |
5 |
15 |
2003-2004 |
10 |
7 |
17 |
2004-2005 |
10 |
7 |
17 |
2005-2006 |
12 |
8 |
20 |
2006-2007 |
19 |
8 |
27 |
2007-2008 |
19 |
8 |
27 |
2008-2009 |
30 |
10 |
40 |
2009-2010 |
25 |
11 |
36 |
2010-2011 |
29 |
10 |
39 |
2011-2012 | 33 | 9 | 42 |
2012-2013 |
32 | 9 | 41 |
2013-2014 | 32 | 9 | 41 |
2014-2015 | 32 | 10 | 42 |
2015-2016 | 32 | 11 | 43 |
2016-2017 | 35 | 13 | 48 |
2017-2018 | 34 | 13 | 47 |
2018-2019 | 36 | 13 | 49 |
2019-2020 | 33 | 14 | 47 |
2020-2021 | 38 | 15 | 53 |
2021-2022 | 39 | 15 |
54 |
2022-2023 | 43 | 19 | 62 |
2023-2024 | 59 | 19 | 40 |
2024-2025 | 58 | 18 | 40 |