• img1
  • img2
  • img3
  • img5
  • img4

Αναλυτικό και Ατομικό πρόγραμμα εκπαίδευσης

Το πρόγραμμα του σχολείου

Βασικός στόχος του προγράμματος του σχολείου είναι η παροχή της αναγκαίας βοήθειας στα παιδιά με ειδικές ανάγκες για τη συνολική ανάπτυξή τους σε όλους τους τομείς, ιδιαίτερα στον ψυχολογικό, στον κοινωνικό, στον εκπαιδευτικό και στην προεπαγγελματική και επαγγελματική κατάρτιση και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων τη διδασκαλία καθημερινών δεξιοτήτων αυτομέριμνας, ατομικής υγιεινής, διακίνησης, γλωσσικής ανάπτυξης και επικοινωνίας, τη συναισθηματική καλλιέργεια και γενικά την απόκτηση της μέγιστης δυνατής αυτοδυναμίας και αυτονομίας στη σχολική και κοινωνική τους ζωή.

Αναλυτικό Πρόγραμμα

Το πρόγραμμα του σχολείου βασίζεται κυρίως στο Αναλυτικό Πρόγραμμα για Παιδιά με Ειδικές Ανάγκες του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, το οποίο διαφοροποιείται σε μικρό ή μεγάλο βαθμό, ανάλογα με τις περιπτώσεις των παιδιών. Αυτό το αναλυτικό παρέχει γενικές κατευθυντήριες γραμμές και περιλαμβάνει συγκεκριμένους στόχους και δραστηριότητες, που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των παιδιών στους εξής τομείς:

Ατομικό Πρόγραμμα Εκπαίδευσης

Λόγω της ποικιλομορφίας των περιπτώσεων που φοιτούν στο σχολείο, για κάθε παιδί ετοιμάζεται Ατομικό Πρόγραμμα Εκπαίδευσης (ΑΠΕ). Γενικός στόχος του ΑΠΕ είναι η μέγιστη δυνατή αξιοποίηση και ανάπτυξη των δυνατοτήτων των παιδιών στους ακόλουθους τομείς:

  1. Γνωστικό 

  2. Γλωσσικό

  3. Κοινωνικό  

  4. Κινητικό 

  5. Συναισθηματικό 

Το ΑΠΕ ετοιμάζεται την αρχή κάθε σχολικής χρονιάς και ως αποτέλεσμα της συνεργασία όλων των ειδικών εκπαιδευτικών που ασχολούνται με το παιδί, διακρίνεται από συνέχεια και συνέπεια μεταξύ των διαφόρων μερών του. Προνοεί ατομική και ομαδική παρέμβαση-προσέγγιση, ανάλογα με το θέμα και το πρόβλημα του παιδιού.

Περιλαμβάνει:

    1.   τα ατομικά στοιχεία του παιδιού,

    2.   την παρούσα του κατάσταση,  

    3.  γενικούς και εξειδικευμένους στόχους, ανάλογα με το στάδιο ανάπτυξης του παιδιού,

    4.   την εξέλιξη στην επίτευξη των στόχων, δηλαδή την αξιολόγηση και

    5.   τη συμπερασματική έκθεση προόδου του παιδιού.

Το παιδί επαναξιολογείται στο μέσο της σχολικής χρονιάς και οι στόχοι του ΑΠΕ τροποποιούνται ανάλογα με την εξέλιξη του παιδιού.

Αξιολόγηση των παιδιών

Η αξιολόγηση διαδραματίζει ένα πολύ σημαντικό ρόλο στη λειτουργία του Προγράμματος του σχολείου. Μετά την εγγραφή του κάθε παιδιού στο σχολείο γίνεται μια αρχική αξιολόγηση από όλες τις ειδικότητες που εργοδοτούνται εδώ. Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς γίνονται για το κάθε παιδί αξιολογήσεις και επαναξιολογήσεις τουλάχιστο τρεις φορές το χρόνο: στην αρχή, το μέσο και το τέλος της σχολικής χρονιάς. Οι αξιολογήσεις είναι αποτέλεσμα καθημερινών, προγραμματισμένων ή μη, έμμεσων ή άμεσων παρατηρήσεων. Στις αξιολογήσεις που ετοιμάζονται από όλες τις ειδικότητες, λαμβάνονται υπόψη οι εξατομικευμένοι στόχοι που έχουν τεθεί για κάθε παιδί στο ΑΠΕ και καλύπτονται οι διάφοροι τομείς ανάπτυξής του.

Οι γονείς πληροφορούνται για τα αποτελέσματα των αξιολογήσεων σε πολυθεματικές συναντήσεις που γίνονται στην παρουσία της εκπαιδευτικής ψυχολόγου, των εμπλεκόμενων εκπαιδευτικών και των γονέων.